Vad är det som ska göras för att bilda en förening? För att göra det enklare för dig kan du följa en enkel instruktion.
Alla som är intresserade samlas till ett möte, där de bildar en tillfällig styrelse som kallas interimsstyrelse. En interimsstyrelse ska bestå av minst en ordförande, sekreterare och kassör.
Till alla ansökningar krävs ett utdrag ur protokoll eller senaste årsmötesprotokoll där firmatecknare är utsedda. Protokollen ska vara justerade (undertecknade) och bevittnade.
När alla papper och intyg är ifyllda lämnas dessa till Borås Stads föreningsenhet för granskning. En personlig kontakt tas alltid med sökande för information. För ansökningshandlingar kontakta nedanstående e-post eller telefonnummer.
Därefter fattas beslut om godkännande eller inte.
Observera! Fritids- och folkhälsonämnden beslutar om föreningen ska omfattas av Borås Stads bidragsbestämmelser, efter genomfört verksamhetsår.
Detta är en utskrift av en webbsida på boras.se
Kontaktinformation till Borås Stad
Telefon, Växel: 033-35 70 00
E-post: boras.stad@boras.se
Postadress: Borås Stad, 501 80 Borås